چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۳۲:۰۰

سفارش ساخت کشتی‎ در سه ماهه تابستان 2016 کاهش یافت

باشگاه خبری فراساحل: موسسه تحقیقاتی کلارکسون اعلام کرد که تعداد سفارش ساخت کشتی‎های جدید در سه ماهه تابستان 2016 به شدت کاهش یافت و به 88 فروند رسید.

تعداد سفارش ساخت کشتی‎های جدید در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 2015 نزدیک به 81 درصد کاهش نشان می‎دهد. طی تابستان 2015 نزدیک به 481 فروند کشتی جدید سفارش داده شده بودند. مالکان کشتی‎ها به دلیل مازاد ظرفیت بازار کشتیرانی، و نیز نرخ‎های پائین حمل و نقل دریایی، در سه ماهه سوم سال علاقه‎ای به سرمایه‎گذاری برای ساخت کشتی‎های جدید از خود نشان ندادند. در ماه سپتامبر 2016 کشتی‎سازان در مجموع 18 سفارش جدید دریافت کردند که در مقایسه با ماه سپتامبر سال گذشته 91 درصد کاهش نشان می‌دهد. ماه سپتامبر 2015 کشتی سازان 220 سفارش ساخت کشتی جدید دریافت کرده بودند. در همین حال، تعداد سفارش‎های ماه آگوست امسال به 45 فروند رسید که در مقایسه با 101 فروند ماه آگوست 2015 کاهش چشمگیری داشته است. در ماه جولای امسال نیز تعداد 25 فروند کشتی جدید سفارش داده شد، در حالی که در ماه مشابه 2015 نزدیک به 160 سفارش جدید ثبت شده بود. کلارکسون پیش از این اعلام کرده بود که کاهش تعداد سفارش‎ها موجب کمتر شدن تعداد کشتی‎سازی‎های فعال می‎شود. از آغاز سال 2009 میلادی تاکنون تعداد کشتی‎سازی‎های فعال تقریبا نصف شده است به طوری که اکنون تعداد آنها به نزدیک 400 کشتی سازی رسیده است. کشتی‎سازی‎های فعال کشتی‎سازانی هستند که حداقل سفارش یک کشتی را گرفته باشند. انتظار می رود با کاهش تعداد سفارش‎ها در سال جاری میلادی، تعداد تحویل کشتی‎ها نیز تا پایان سال کم شود.



  کد خبر : 2479
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :